ekipagemedtassar.blogg.se

Livet med en cocker högt & lågt!

Tävling utan träning

Publicerad 2015-10-30 05:20:22 i Allmänt, Hundsport, Träning, agility, inlärning, tävling, vardag,

Ja asså tävlingarna vi är anmälda till kommer bara närmre och närmre och vi har inte tränat på ett tag nu...
Hoppas på att få ihop nån träning nu under lovet. Det svåra är bara att hitta nån som vill köra en då skara inte har alla hinder och vi faktiskt bör få upp en kombination med lite fler hinder. 
Ja vet att när vi inte tränat på länge är min hund väääldigt taggad och är överallt asså. 
Så iallafall 2-3 träningar nu innan tävlingen vill ja verkligen få till så ja kan känna av hur min hund är i nu läget. 
Ja de e väldigt varierande ett tag är han min drömhund sticker inte eller nåt och en annan period kör han fint men med en del stickningar då vi inte har kontakten fullt ut. 
Har även lagt märke till något som ja behövde bli bättre på för att min hund skulle sluta / sticka mindre och de är att jag knappt "pratar" med han eller va man ska säga på plan, men de senaste har ja gjort de och det är faktiskt så att vi kommit runt en del klass 1 banor utan att han sticker utan hänger med fint. 
Haft några få slalomträningar hemma i trädgården de sista nu och det har vart ett ställe som han stuckit nästan extra mycket på men inte ett ända stickande nu de sista faktiskt förutom ett ärevarv runt huset med leksaken men äsch han va glad och kom tillbaka med leksaken så. Min lilla vovve kanske kan ändå bara att ja måste låta han bli äldre och utvecklas mer. Tror faktiskt detta kan bli bra ♡ 
Mer uppdatering kring hur träningarna går hoppas ja på i slutet av denna vecka. ♡ 



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

14 årig tjej med mycket stort intresse för hundar och hundsport.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela