ekipagemedtassar.blogg.se

Livet med en cocker högt & lågt!

Näst sista kurstillfället

Publicerad 2015-09-20 22:52:15 i Allmänt, Hundsport, Träning, agility, inlärning, tävling, vardag,

Ja, i torsdags var näst sista kurstillfället och ja kan säga att båda kurserna har ja kämpat mig igenom med min stickandes lilla vovve. Då ja frän början visste att ja fick platsen i nybörjarkursen så kunde han inte ens va lös på en träning INGENTING. Men ja bestämde mig för hårdträning innan kursens start, inte för att allt löste sig men små små framsteg kunde man ändå se. Vi tog oss iallafall igenom första kursen dock med lite stickande men för mig va de viktigaste att jag såg framsteg och att de kändes bra de gångerna vi åtminstone lyckades med något. 
Under sommarlovet var de ingen kurs och träningar var de också ont utav, men jag hade bestämt mig för att faktiskt kämpa under sommarn. 
Framsteg ja de kan ja säga att jag såg då han kunde va lös på våra promenader mer eller mindre och på träning för de mesta. 
Men ingen visste hur långvarigt de skulle va så jag kände mig aldrig helt säker.
Men många bra saker han klarade av som glädje mig och även fick mig att lita mer på han. Efter sommaren startade även fortsättningskursen och ja bara nån vecka innan började stickandet igen..
Fast kursen startade och vi var på plats och ja som väntat stack han MEN till skillnad från förra kursen var att de var lättare att få tillbaka han och då även funkade att köra vidare ;)
Vi har nu på torsdag gått klart hela kursen och under tiden har jag faktiskt VÅGAT köra lite små "tävlingar" som bla KM och träningstävlingar med alla så blir de nog 2-3 stycken och ja han har stuckit alla gånger MEN jag har fått tillbaka han och kunnat köra vidare. 
Nu de senaste på kursen har de kanske vart så att han stuckit antingen 1 gång eller ingen så är super nöjd. Men som sagt så är han inte så gammal än heller men glad att faktiskt se framsteg. 

Nu i November gör vi även vår första officiella debut på Novemberrusket ;) 
De är lite små läskigt samtidigt som ja lite längtar efter att testa att tävla mer på riktigt!
Här kommer nu även ett klipp från förra Torsdagens kurstillfälle. 
http://youtu.be/EtXSphBkA9A


Lycka till alla ni som kämpar, tänk framåt och se framstegen ni gör!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

14 årig tjej med mycket stort intresse för hundar och hundsport.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela